Методична скарбничка

                                                     

Відкритий урок(3 клас)

Органи дихання.

Мета: розширити і систематизувати знання дітей про дихальну систему, призначенням та дією; розуміти цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; продовжувати вчити виявляти пізнавальну активність на уроках, співпрацювати і взаємодіяти з іншими у різних ситуаціях (навчання, гра); продовжувати формувати вміння працювати у спільноті, дотримуючись правил; виховувати дружні стосунки в класі, спільноті, розвивати увагу, мислення, мовлення.

Обладнання: мультимедійний комплект

Хід уроку;

1. І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Створення психологічного настрою

Доброго дня, друзі!  Ми знову зібралися разом на уроці . Подаруйте один одному посмішку, а я бажаю кожному з вас, щоб на цьому уроці ви були:

У важними;

С покійними;

П рацелюбними;

          І ніціативними;

Х оробрими.

А одним словом, я бажаю вам УСПІХУ!

1.1.Фенологічні спостереження.

- Який зараз місяць ? Чому він так називається ?

- Які народні прикмети ви знаєте ?

- Які зміни відбуваються в живій та неживій природі ?

- Які зміни ви помітили у вашому дворі ?

2.Перевірка знань учнів. Тест «Організм людини».(Гра «Так чи ні?»)

1.Розрізняють зовнішню і внутрішню будову тіла?

2.Роботою всіх органів керує головний мозок?

3.Людина належить до неживої природи?

4.Людина пізнає світ за допомогою органів чуття?

5.Які органи чуття ви знаєте?

5.Чи потрібно тренувати мозок?

6. Орган зору-це вуха?

 

1.   Вступна бесіда.

- Без чого людина не може прожити?

Розгадування ребусу

(Сонце, їжа, світло, вода, повітря).

        Без їжі людина може протриматися кілька тижнів, без води кілька днів,

а без повітря людина не може прожити навіть кілька хвилин.

-         Основною ознакою життя є дихання – вдихання і видихання повітря.

Процес дихання відбувається постійно.

Яким чином повітря потрапляє в наш організм?

- Простежимо за своєю грудною кліткою. Чому вона весь час піднімається і опускається?

- Людина дихає невпинно, навіть уві сні. Повітря потрібне людині без обмежень. Які ж органи людини беруть участь у диханні?

V. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Сьогодні на уроці ми дізнаємося про органи дихання. Ви не тільки простежите за рухом повітря у нашому організмі, а й зможете власноруч здійснити подорож по тунелях людського тіла, разом із повітрям. Отож, поринемо з вами в область фантастики і уявимо, що нас за допомогою фантастичного приладу зменшено. І допоможе нам в нашій подорожі оцей маленький паровозик, який буде зупинятися на станціях. З назвами всіх зупинок ви можете зараз ознайомитися.(У кожного на парті листочок з назвами станцій).

VІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступна бесіда з учнями.

- Вдихнули повітря через ніс і ось ми з вами опинилися на першій станції, яка має назву «Носоглотка». Ви відчуваєте, що ж відбувається з повітрям?

- Так, проходячи через носоглотку повітря частково очищається від пилу і мікроорганізмів та зігрівається.

- Чому ж потрібно вдихати повітря носом, особливо взимку?

- Наша подорож продовжується і ми зупиняємося біля наступної станції. Яку назву вона має?

- Так, це «Гортань». Вона має вигляд лійки, стінки якої утворені кількома хрящами. Вхід у гортань під час ковтання їжі закривається. Як ви гадаєте, чому це відбувається?

- Це відбувається тому, щоб їжа потрапляла до стравоходу, а не в повітроносні шляхи – до трахеї.

- Рушаємо далі, ось уже й наступна зупинка під назвою «Трахея». Трахея має вигляд трубки. Її передня стінка утворена хрящовими півкільцями. А задня стінка м’яка, бо вона прилягає до стравоходу і не заважає проходженню їжі.

- Наш потяг прибуває до кінцевої станції, яка має назву «Бронхи та легені». Тут трахея розгалужується на два бронхи, що входять у праву та ліву легені. У легенях кожен з бронхів розгалужується, ніби дерево. Легені складаються з великої кількості малесеньких пухирців, які пронизані маленькими кровоносними судинами.

Коли ти робиш вдих, грудна клітка піднімається, легені розширюються, і свіже повітря проникає в пухирці. Тут з повітря в кров, що рухається в судинах, переходить необхідний організму кисень. А легеням кров віддає непотрібний вуглекислий газ. Вуглекислий газ шкідливий для людини. Ось чому важко дихати в приміщенні, у якому тривалий час перебувало багато людей і його не провітрювали.

- Навіщо організму потрібен кисень?

- - Ви вже знаєте, що поживні речовини, які перейшли в кров з органів травлення, розносяться нею в усі частини тіла. Тут вони зазнають змін. Коли поживні речовини зазнають змін. Організм дістає необхідну енергію для того, щоб працювали серце, легені, мозок, м’язи та інші органи.

Поживні речовини перетворюються тільки тоді, коли разом з ними до органів потрапляє кисень.

Отже, наша подорож закінчується і ми з вами разом з вуглекислим газом з легень повернемося додому.

- Щоб забезпечити органи киснем, треба розвивати легені. Цьому сприяють ігри на свіжому повітрі, ранкова гімнастика, помірна фізична праця, а також фізкультхвилинки, які ми проводимо з вами на уроках. Отже, після довгої подорожі нам з вами треба трішки розім’ятися.

2. Фізкультхвилика.

Тренінг «Лікувальне дихання»

Промовляючи звук «е», ми лікуємо легені, бронхи; «а»-гортань; «ом»-гайморові пазухи. Звуки будемо співати на одній ноті, промовляючи 9 разів. Вправи слід робити вранці і ввечері. Вдих при цьому легкий, короткий, неглибокий – і відразу ж видих довгий. Найголовніший видих – Хоооо, фууууу. Видих – ФФФ- найбільш цілющій.

( разом виконуємо вправи)

       Дихання теж може бути лікувальним. Для цього нам потрібно наситити наш організм киснем і отримати ще більше енергії.

Вправа  «Склади модель органів дихання»

Цікаво:

    Розгляньте модель дихальної системи.

Спробуємо самостійно виготовити кожен свою модель дихальної системи.            

   До шаблону легень приєднаємо скотчем дві трубочки та приклеїмо до них шаблони губ та носу.

    Подмухайте в трубочки та простежте як повітря наповнює

пакети – «легені».

  Це шлях, яким проходить повітря від органів дихання до легень.

Робота в парах« Підпиши органи дихання та склади у правильній послідовності»

Робота в групах: «Як берегти дихальну систему.»

 

Давайте спробуємо, скласти правила, яких потрібно дотримуватися для збереження дихальної системи.

1.     Потрібно займатися фізичною культурою.( картинки)

2.     Не пити холодну воду.

3.     Частіше бувати на свіжому повітрі.

4.     Необхідно провітрювати приміщення.

5.     Не забувати робити вологе прибирання.

6.     Коли кашляєте або чхаєте, прикривайте рот і ніс.

Запамятайте! Дихальну систему потрібно оберігати.

                             Цікаві факти про дихання

Рефлексія wordwoll

 

 

 

 

 


                    Формувальне оцінювання





Шкала самооцінювання







Немає коментарів:

Дописати коментар

Портфоліо